Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

De trainingsplek

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Morena

Morena

Aantal berichten : 312
Registratiedatum : 04-03-13
Leeftijd : 35

De trainingsplek - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimezo maa 31, 2013 11:20 pm

'Kom maar op!' zei ze lachend en herpakte haar zwaard weer. Ze moest zeggen dat het best verademend was om met een vrouw te sparren en zeker met een vrouw die ook nog eens goed kon vechten. Dit keer wachtte ze tot Constance de eerste zet zou maken, kijkend hoe ze dat aan zou pakken en dit keer zou Morena wel haar volle honderd procent geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Constance

Constance

Aantal berichten : 595
Registratiedatum : 28-02-13
Leeftijd : 38

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 11:39 am

Constance pakte haar zwaard over in haar andere hand en likte over haar droge lippen. Ze wachtte een tijd, maar zag geen reactie van de vrouw komen. Constance' ongeduld begon op te spelen en uiteindelijk stak ze zelf toe. Het was een slechte zet, maar wellicht kon ze haar balans terug vinden als de vrouw het zwaard niet uit haar handen zou slaan. Constance wachtte af wat de ridder zou doen, maar veel tijd hadden ze niet, het ging allemaal zo snel.
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 11:54 am

Het vermaakte Morena dat ze er zo lang overdeed om een zet te maken. Het verbaasde haar dat deze niet eens zo sterk was en het kostte haar dan ook niet veel moeite om het zwaard uit haar handen te slaan. Het was een snel potje en het was zeker niet iets wat ze had verwacht van Constance.
Constance

Constance

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 11:58 am

Constance verloor haar evenwicht en kwam met één knie in het zand van het veld terecht. Ze was het zwaard verloren en had haar hoofd voorovergebogen, haar blonde pieken waren losgekomen en hingen voor haar gezicht. Constance kon niet geloven dat ze zo snel verslagen was. Het duurde maar even voor ze zich de messen in haar laarzen herinnerde en uiteindelijk stond ze op met de twee wapens. Ze zou het minder lang volhouden met messen, maar het was niet onmogelijk om een zwaard zo tegen te houden.
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 12:05 pm

'Interessant,' murmelde Morena toen ze zag dat Constance twee messen uit haar laarzen trok. Messen waren vele malen makkelijker te overmeesteren dan een zwaard. Ze waren lichter, wat een voordeel was voor Constance, maar ook een stuk zwakker. Nu had ze er natuurlijk twee, maar dat maakte het alleen maar uitdagender.
Constance

Constance

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 12:25 pm

Constance wist dat veel mensen het vechten met messen vaak onderschatten. Ze hield ze stevig vast en cirkelde om Morena heen. Helaas kon ze nu niet zo aanvallend als normaal vechten. De messen waren vooral een laatste manier om jezelf te verdedigen. Alleen van ver waren ze zeer doeltreffend als je tegenstander nog zwaar bewapend was. Met één goede worp kon je je tegenstander zo uitschakelen. Maar nu de vrouw nog steeds haar zwaar vasthad, was het moeilijk om dichtbij genoeg te komen om de messen te gebruiken.
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 1:09 pm

Morena cirkelde eveneens om Constance heen en probeerde een aantal keer een goede aanval te plaatsen. Dit mislukte echter omdat ze steeds teveel afstand hield om een goede aanval in te zetten. Het irriteerde haar dat Constance zo ver weg bleef staan, maar ze gaf haar geen ongelijk: op een korte afstand stonden mensen in het niets tegenover een zwaard.
Constance

Constance

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 1:21 pm

Constance lachte naar de vrouw en streek haar haar met haar onderarm naar achteren. Langzaamaan kwam ze dichter bij en probeerde een aantal keer een aanval te plaatsen. Het ging moeilijker dan ze had verwacht, maar soms brak ze door de verdediging heen. Ze leken echter opgewassen tegen elkaar en erg gewaagd aan elkaar. Constance was er alleen maar blij mee. Ze was bang geweest dat het leger haar een onbekwame soldaat zou sturen die haar een makkelijke overwinning zou bieden. Deze vrouw was allesbehalve onbekwaam en makkelijk te verslaan.
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 1:27 pm

Morena wierp een aantal aanvallen af, maar soms kon ze ze nog maar net tegenhouden. Ze moest toegeven dat Constance een goede vechter was. Echter wist Morena op een onverwacht moment één mes uit Constance' handen te slaan en toen werd het makkelijk. Met een paar simpele trucs lag ook het andere mes op de grond en keek Morena tevreden naar Constance. 'Misschien had je toch met ons mee moeten trainen?'
Constance

Constance

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 1:33 pm

Het ging hard tegen hard, Constance kon maar met moeite het tempo bijhouden. Op het moment dat ze niet geheel op haar hoede was, stak Morena toe en zag ze haar mes, schitterend in het zonlicht, uit haar hand schieten. Haar tanden schuurden over elkaar toen ze zich schrap zette om met één mes verder te gaan. Uiteindelijk stond ze met lege handen tegenover de vrouw. Verwoed trok ze het leren vest uit en verzamelde haar wapens. 'Oh ja? De aanslag gaf me toch een ander idee.' wierp ze terug.
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 5:09 pm

'Die aanslag had niemand kunnen voorkomen, dat weten we beide.' In zo'n gigantische stad als Evenfall kon je nooit helemaal waterdicht zijn en daarbij kan iedere imbeciel bij een winkel een pijl en boog kopen. Natuurlijk was dat niet het geval, dat wist Morena ook wel. Het was haal al vrij snel duidelijk geworden dat dit gepland was: er waren duidelijke doelen en die raakte ze ook verdomde goed.
Constance

Constance

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 5:28 pm

Constance haalde haar schouders op. Ze was het eens met die woorden. Ze wuifde naar een bediende en riep dat hij wat te eten en te drinken moest halen. Daarna ging ze in het hand zitten en gebruikte ze de rand van haar shirt om de messen één voor één grondig schoon te maken. 'Als je wilt kun je iets van het eten en drinken meepakken.' zei ze zonder op te kijken.
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 6:33 pm

'Ja prima, bedankt.' Morena was wel toe aan iets te eten: ze had sinds vanochtend al niets meer op en nu ze erover nadacht had ze best wel honger gekregen. Net als Constance ging Morena in het zand zitten en stopte ze haar zwaard terug in de schede. 'Het was een mooi gevecht, je bent een waardige tegenstander Constance. Ik denk dat veel mannen het zwaar zullen hebben als ze tegen je zouden moeten vechten.'
Constance

Constance

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 7:27 pm

'Dat hoop ik, want dat was namelijk ook de bedoeling.' Constance streek met haar vinger over het lemmet van het mes en keurde het met een knikje goed. Ze kwam overeind om de wapens op te bergen en zag toen een keukenhulp met wijn, druiven en brood aankomen. 'Ah, eindelijk.' Ze ging weer zitten en liet het dienblad tussen haar en de vrouw inzetten. 'Ze moeten blij met u zijn. U doet uw werk vast goed.' constateerde ze toen ze een stuk brood afscheurde.
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 7:46 pm

'Ik hoop dat ik dat inderdaad doe. Ik doe mijn best.' Ondanks dat ze een vrouw was, wilde ze net als alle mannen behandeld worden: als ze iets fout deed wilde ze dezelfde straffen krijgen en als ze het goed deed dezelfde beloningen. Morena pakte een handje vol druiven en stopte er eentje in haar mond. 'Heb je er ooit over nagedacht om je bij een leger aan te sluiten? Het hoeft niet perse dat van Evenfall te zijn, maar van het Zuiden bijvoorbeeld?' vroeg ze nieuwsgierig.
Constance

Constance

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 7:56 pm

Constance schonk twee mokken wijn in en pakte er zelf eentje. 'Nee, niets voor mij. Ik snap niet waarom mensen denken dat ik daar bij zou passen?' Anthony had haar ook al een aanbod in die zin gedaan. 'Ik heb niets met verplichtingen en verantwoordelijkheden.' legde ze uit waarna ze van haar wijn dronk. En ze was ook niet bepaald vaderlandslievend ingesteld. Ze beschermde haar eigen land graag, maar niet tot in de dood, dan zou ze nog altijd voor haarzelf gaan. Constance zette haarzelf nog altijd voorop.
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 7:59 pm

'Ah, nee dan moet je zeker niet het leger ingaan.' zei ze met een grijns. 'Dat zijn enkel verplichtingen en regels, maar bovenal ook verantwoordelijkheden.' Dankbaar pakte ze de mok wijn aan en dronk ervan. Ze zette het glas in zand en keek haar even aan. 'Volgens mij ben ik zo asociaal geweest om mezelf niet eens voor te stellen. Ik ben Morena.'
Constance

Constance

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 8:05 pm

Constance lachte en schudde haar hoofd. 'Doe vooral geen moeite je te verontschuldigen, ik zou me ook niet voorstellen, maar iedereen kent mijn naam al. Blijkbaar ben ik berucht.' zei ze met enige voldoening. Het kwam meer dan eens voor dat mensen háár kende, maar zij geen idee had wie die mensen waren. 'Nou, Morena, het is me een genoegen je te ontmoeten.' Constance hief haar glas en dronk er vervolgens van. Ze hadden hier ontzettend goede wijn. Hij was beter dan in het Zuiden, moest Constance helaas bekennen.
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 8:08 pm

Morena lachte even. 'Ik ken het gevoel. Zodra mensen mij in bepantsering zien weten ze ook direct wie ik ben. Het ging nogal als een lopend vuurtje door de stad heen dat de eerste vrouwelijke ridder "Morena" heette.' zei ze met een grijns en dronk eveneens van de wijn. 'Bevalt het je hier een beetje?' Morena keek haar nieuwsgierig aan en scheurde een stuk brood af.
Constance

Constance

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 8:36 pm

'Hmm ja dat zal de mensen wel bezig hebben gehouden hier in Evenfall.' Constance scheurde nog een stuk brood af en at er stukken van. 'Ik ga liever naar huis. Het is me hier te bescheiden en beleefd. In het Zuiden zijn de mensen tenminste oprecht en eerlijk.' Ze wreef haar handen over elkaar en keek naar Morena. 'En uit welke uithoek van het rijk kom jij?' vroeg ze nieuwsgierig.
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimema apr 01, 2013 10:00 pm

Morena knikte lachend. 'Er was heel wat ophef over. Veel mensen uit de stad vonden het een schande, maar ze namen al snel hun woorden terug.' zei ze met een zelfingenomen glimlach. Iedereen mocht weten dat ze trots was op de dingen die ze had bereikt. 'Ik kom uit het Westen, niet uit Evenfall, maar een klein boeren dorp dat niet echt veel voorstelt.'
Constance

Constance

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimedi apr 02, 2013 3:54 pm

Constance grinnikte. Ze kon zich wel voorstellen dat de mensen algauw hun vooroordelen moesten intrekken als ze Morena in actie zagen. 'Hoe ben je hier zo terecht gekomen?' vroeg Constance nieuwsgierig terwijl ze haar wijn verder nuttigde. Afleiding was het kern woord voor deze dagen en dat vond ze niet alleen in het gevecht, maar ook in het leven van anderen.
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimedi apr 02, 2013 4:03 pm

'Ik begon te reizen en kreeg al snel door dat mensen vechtende vrouwen niet erg waardeerde. Dus ik verkleedde me als man en ging door het leven onder de naam van "Morg".' zei ze lachend. 'Toen kwam ik in Evenfall, deed mee aan de spelen en versloeg de kampioen, om vervolgens bekend te maken dat ik eigenlijk gewoon een vrouw was. Iedereen was geschokt, maar ik kreeg wel direct een plek in het leger aangeboden.' zei ze trots.
Constance

Constance

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimedi apr 02, 2013 4:49 pm

'Toe maar.' Constance liet het waarschijnlijk niet merken, maar ze bewonderde het doorzettingsvermogen van Morena. Zelf was ze ook niet iemand die terugschok om het tegendeel te bewijzen. Ze had niet alleen plezier in het jagen en het vechten, maar tegelijkertijd bewees ze zo dat ze net zo goed als een man was. Er zou geen onderscheid horen te zijn. Constance dronk haar mok leeg en zette hem terug op het dienblad waarna ze overeind kwam en haar ledematen uitrekte. 'Hoe lang vecht je al in het leger?'
Morena

Morena

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitimedi apr 02, 2013 8:16 pm

'Bijna twee jaar,' beantwoordde ze haar vraag en nam nog een paar druiven die ze op had. Haar glas wijn was inmiddels leeg en ze glimlachte even naar Constance. 'Het is erg gewaardeerd werk, vooral in het veld: als je door de stad loopt en iemand je bedankt voor het bewaren van de vrede.' Morena zou niets liever doen dan dit.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De trainingsplek   De trainingsplek - Pagina 3 Icon_minitime

De trainingsplek
Terug naar boven 
Pagina 3 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Trainingsplek

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Westen :: Evenfall-
Ga naar: